RONDWANDELING BARRANCO SECO. NO 17

bar restaurant : nee

watertappunt : nee

bushalte : nee

Deze wandeling begint net boven het 16 km bord langs de LP-4. Je auto kun je parkeren zo’n 70 meter lager dan het bord. Langs de doorgaande weg staat een wandelwijzer die de route prlp 3 aangeeft. Deze volg je afwisselend een stukje over onverharde piste en wandelpad totdat je de volgende wandelwijzer tegenkomt die de afslag naar rechts aangeeft van de sllp14. Dit groen-wit gemarkeerde pad sla je in.

Na een klein stukje bospad kom je op een open stuk tertrein waar je even moet opletten. De sllp14 vervolg je door na het bospad een klein stukje naar links te gaan en daarna meteen het rechter brede pad te volgen dat iets omlaag loopt. Vanaf hier brengt de sllp14 je, terwijl je onderweg de ondiepe Barranco Seco kruist, naar wandelroute prlp 4.

De prlp 4 is op sommige stukken een echte kuitenbijter. Soms zijn de geplaatste traptreden in beslag genomen door begroeing en moet je over de losse steile grond jezelf naar boven worstelen.

De prlp 4 voert je door zijn steilte in korte tijd door verschillende klimaat en daardoor vegetatie zones. Voor diegenen die stijgen niet zo heel prettig vinden is het in het zicht komen van de schuilhut van Refugio Puntallana een verlossing. Want daarna volgt er nog een stuk van een paar honderd meter redelijk vlak terrein waarna je de afslag naar links van de Prlp 3.2 ziet.

Deze daalt voornamelijk langzaam en voert je nogmaals door de ondiepe bedding van de Barranco Seco heen, om vrijwel automatisch over te gaan in de Prlp 3. Deze is bij tijd en wijlen redelijk steil en voert over een berggraat. Hierbij kruis je een aantal malen de verharde weg LP-4 totdat je weer bij het beginpunt van de wandeling uit komt.