www.vakantiehuizenlapalma.nl

Rondwandeling Los Picachos O – 30

Startpunt rondwandeling Los Picachos op La Palma

beginpunt : In La Sabina waar wandelroute prlp-16.1 doorgaande weg lp-206 kruist.

eindpunt : In La Sabina waar wandelroute prlp-16.1 doorgaande weg lp-206 kruist.

afstand : 7 km

Rondwandeling Los Picachos op La Palma.

tijdsduur : 2 uur

hoogteverschillen : Totaal stijgen 400 meter, totaal dalen 400 meter

zwaarte : gemiddeld

bar restaurant : Nee

watertappunt : Nee

bushalte : Ja

Fraaie tuin langs de prlp16.1 in La Sabina op La Palma

Vanaf de bushaltes aan de doorgaande weg in La Sabina klim je via wandelroute prlp16.1 over de oude steentjes omhoog totaan de kruising met de GR130 die daar samen horizontaal en rechtsaf samen een stukje verder gaan.

Uitzicht over Los Picachos boven La Sabina op La Palma.

Na een paar honderd meter slaat de prlp16.1 linksaf omhoog richting El Pilar. Deze volg je over het oude wandelpaadje tussen verscholen weiden door. Veel van ons vlees komt uit deze buurt bij Mazo. Al zie je maar zelden vee. Horen doe je ze vaker als ze tussen de bosjes en struiken scharrelen.

Via de prlp16.1 omhoog naar Montaña de Vinijore boven La Sabina op La Palma

Rechts voor je zie je Montaña Vinijore. In de thermiek rond en boven deze berg zie je vaak een grote groep Steenkraaien hun typische duikvluchten uitvoeren, waarbij ze hun kenmerkende kreten slaken. Verschillende geluiden voor het samenvouwen van de vleugels en het weer uitklappen er van.

Winterbloeiers langs de prlp16.1 op La Palma

Het wandelpad gaat aan de zuidkant (links) van Montaña Vinijore langs. Langs het pad zijn, tussen al het nieuwe groen, nog de skeletten te zien van bomen die de bosbrand van 2009 niet hebben overleefd.

Bergweide onder Roque Niquiomo op La Palma

Het pad loopt rechtsom Montaña Vinijore heen en bij het horizontaal worden van het pad verschijnt aan de achterkant de markante basaltrots Roque Niquiomo in beeld met eronder een bergweide.

Hoge piste tijdens rondwandeling Los Picachos

Vlak na de weide stuit het pad op een brede onverharde piste. Hier sla je linksaf. Na enkele tientallen meters krijg je een y-splitsing waar je het linker duidelijkste pad volgt. Deze piste blijf je volgen totaan de afslag met een andere brede onverharde piste naar links die ‘Charcos de Araco’ aangeeft.

Tenerife de grote zus van La Palma

Deze piste daalt af naar het punt waar je weer bij wandelroute prlp16.1 komt en deze rechtsaf naar beneden volgt over bekend terrein. Dit laatste deel van de wandeling, eigenlijk de gehele afdaling, heb je vaak mooi zicht op zustereilanden Tenerife en La Gomera.