RONDWANDELING MONTAÑA DE LA VENTA OP LA PALMA,   O12

bar restaurant : autobar bij recreatiegebied El Pilar

watertappunt : El Pilar, Pared Vieja

bushalte : nee

Deze rondwandeling begint bij het recreatiegebied Pared Vieja aan de doorgaande weg Lp-301. Tegenover de toegang van het recreatiegebied zie je de signaleringspaal met o.a. de sllp132 er op aangegeven. Deze volg in de richting van de prlp17.

In het voorjaar kan dit pad letterlijk vol gekleurd onkruid staan. Het pad bestaat voor een groot deel uit een breed karrenspoor afgewisseld door een smaller bospad.

Ondanks dat deze rondwandeling ook vanaf recreatiegebied El Pilar begonnen kan worden, waar meestal een flinke hoeveelheid wandelaars te vinden is, is het altijd uitgestorven op deze route. Vreemd, want het is een bijzonder leuke route.

De sllp132 loopt vrijwel horizontaal. Kun je mooi als opwarming gebruiken voor wanneer je bij het kruisen van de prlp17 deze rechtsaf en omhoog moet volgen. Deze geel-wit gemarkeerde route is niet overdreven steil maar er zitten toch een paar kleine pittige stukjes tussen.

Bij het bereiken van de verharde weg steek je die over om die evenwijdig aan het asfalt verder te vervolgen. ook rond de bocht naar rechts blijf je in de berm lopen totdat de verharde weg weer met een haakse bocht naar links gaat. In de bocht ga je rechtdoor het brede onverharde pad op en na dertig meter gaan een aantal wandelpaden schuin rechts naar beneden.

Je blijft de geel-wit gemarkeerde prlp18 volgen naar Recreatiegebied Pared Vieja. Na het passeren van het kruis met bloemen zijn er een paar mogelijkheden die allemaal bij Pared Vieja uitkomen. Het pad min of meer rechtdoor naar beneden is het pad dat je weer naar het start- en eindpunt van deze rondwandeling brengt.