Wandelen op La Palma. Rondwandeling Fuencaliente – Montes de Luna – Fuencaliente. Z6

beginpunt : Fuencaliente

bar restaurant : In Fuencaliente zijn div. bars, restaurants en supermarktjes

watertappunt : Fuencaliente

bushalte : Fuencaliente

Rondwandeling Fuencaliente – Montes de Luna – Fuencaliente .

Je begint de wandeling in het centrum van Fuencaliente en via de GR131. Na ongeveer anderhalve kilometer kruis je de GR130 die je volgt richting Mazo, Montaña las Toscas. Dit deel van de rondwandeling GR130 is een prettig en makkelijk deel. Het loopt voornamelijk door een open bos met verspreid staande Canarische dennen en wat ondergroei. Bij Montes de Luna gaat de GR130 over in asfalt. Hier kunnen we maar één advies geven: OMDRAAIEN !!! Een kleine kilometer ten zuiden van Montes de Luna, gaat een onverhard pad omhoog en brengt je via tal van haarspeldbochten naar een brede piste. Hier sla je linksaf richting zuiden en heb je de keus deze piste te volgen totdat je weer de GR131 kruist die je volgt naar het startpunt. Ondanks dat deze brede piste helemaal geen ongezellig wandelpad is, kun je ook na het bereiken van deze brede piste, besluiten nog even wat verder te klimmen. Zevenhonderd meter zuidelijk van waar je op de brede piste bent gekomen gaat  het lokale verbindingspad SL FU 110 naar rechts en naar boven. Dit paadje brengt je ook naar de GR131 en dan loop je over wat intiemere wandelpaden terug naar het begin punt. Tijdens deze wandeling heb je bij helder weer regelmatig zicht op de grote zus van La Palma, Tenerife.