www.vakantiehuizenlapalma.nl

Wandelen op La Palma. Rondwandeling Los Sauces – Barlovento – Los Sauces. NO3

Startpunt Rondwandeling Los Sauces La Laguna op La Palma.

beginpunt : centrum Los Sauces

bar restaurant : in recreatie gebied la Laguna en in Los Sauces

watertappunt : in recreatiegebied La Laguna

bushalte : Centrum Los Sauces

Een mooie afwisselende rondwandeling in het noordoosten van La Palma is die van Het centrum van Los Sauces via het waterbekken van La Laguna de Barlovento, terug naar Los Sauces. Deze wandeling begin je op het gezellige centrale plein in het centrum van Los Sauces. Volg de doorgaande weg richting in noordelijke richting voorbij het benzinepompje. Waar de doorgaande weg naar rechts afbuigt ga je in de bocht de brede asfalt weg rechtdoor omhoog. Boven ga je rechts en zie je de rood-witte markering van de gr 130 al op de muur geverfd. Een klein stukje verder ga je links de trap af en volg je verder de duidelijke markering van de gr 130. Dit stuk van het oude koningspad vinden wij persoonlijk één van de best bewaarde delen van de ‘Camino Real’. Over een met zorg geplaveid pad daal je af in een diepe kloof om aan de andere kant het pad weer omhoog te volgen.

Restaurant Las Goteras in La Laguna de Barlovento. op La Palma

Na ruim vier kilometer krijg je aan je rechterhand het begin van het met geelwit gemarkeerde en bewegwijzerde wandelpad prlp 7.1 Dit wandelpad bregt je door wisselend agrarische en beboste omgeving naar het waterbekken en recreatiegebied van La Laguna de Barlovento. Hier heb je een restaurant en picknick gebied met eettafels en bbq faciliteiten. De prlp 7.1 volgt nog even het waterbekken westwaarts om dan via een dijkje van rode aarde het bos in te duiken. Vanaf hier voert het pad via laurier bos en de dichtbegroeide en donkere baranco de La Herradura terug naar het centrum van Los Sauces. Deze wandeling is redelijk pittig met het nodige klimmen en dalen. Toch zal deze rondwandeling voor de meeste mensen goed  te doen zijn. Je moet er gewoon genoeg tijd voor uittrekken, een uur of zes. Teruggekomen in het gezellige centrum van Los Sauses is er een keuse uit barretjes en terrasjes waar je weer op krachten kunt komen onder het genot van lokale gerechten.

Van La Laguna de Barlovento naar Los Sauces op La Palma door de barranco de La Herradura

wandelinfo                  wandelroutes                    home                     wandeltips