www.vakantiehuizenlapalma.nl

Wandelen op La Palma. Rondwandeling Montaña Quemada, route zonder markering. W13

Startpunt montaña quemada op la palma

beginpunt : rode lava gruishelling aan westzijde Montaña Quemada

watertappunt : nee

bushalte : nee

wandelen la palma rondwandeling montaña quemada

Op de weg naar El Pilar passeer je de natuurstenen gemetselde muur onder Montaña Quemada. Iets verder bergopwaarts kun je rechts van de weg de auto parkeren. Je loopt via de piste die daar loopt met de klok mee om Montaña Quemada.

Terugblik over de rode gruishelling van Montaña Quemada en de vlakte Llano del Jable

Als je onder de vrijwel boomloze rode lavagruis helling komt begint de eigenlijke rondwandeling. Je loopt de kale helling op naar de rechterbovenhoek. Heel vaag is hier te zien dat er wel eens gelopen wordt. Volg dit pad tegen de klok in over de rand van de krater.

Kraterrand van Montaña Quemada op La Palma.

Het is een wandeling voor mensen met een goed evenwicht en zonder last van hoogtevrees. De wandeling biedt je een hele mooie kans om een blik over de loodrechte wand, in de krater met de beboste krater bodem te werpen. Soms is het even zoeken maar je kan het pad redelijk volgen.

Lavatong die door de wand van Montaña Quemada is gebroken en richting El Paso op La Palma loopt.

Je weet immers waar je naar toe moet. Aan de noordzijde van deze oude vulkaankegel is mooi te zien hoe ooit de lavastroom door de bergwand is heen gebroken. De lavastroom heeft zich een weg door het pijnboom richting El Paso gebrand. Op dit punt verlaat je de kraterrand en gaat het verder over de lava stroom die je oversteekt.

Uitzicht vanaf de kraterrand van Montaña Quemada op La Palma.

Hier is het goed opletten op de steenmannetjes die het pad markeren. Op een gegeven moment kruis je de lp pr 14 die je naar links en omhoog volgt richting El Pilar. Al snel loop je weer aan de onderkant van de rode gruishelling en weet je weer waar je bent. Deze rondwandeling is één van onze favoriete korte rondwandelingen. Niet alleen het landschap is heerlijk afwisselend maar ook de vergezichten die je krijgt.

noordzijde van Montaña Quemada op La Palma.

wandelinfo                  wandelroutes                    home                     wandeltips