www.vakantiehuizenlapalma.nl

tijdsduur : 2,5 uur

signalering: pr lp 17, slbb 132, prlp 18

hoogteverschillen : totaal stijgen 300 meter, totaal dalen 300 meter

zwaarte : middel met paar steile stukjes tijdens afdalen en klimmen

bar restaurant : autobar bij El Pilar, en mogelijkheid tot barbecuen in  2 recreatiegebieden

watertappunt : El Pilar, Pared Vieja

bushalte : nee

La Palma rondwandeling Montaña de la venta prlp17

Deze rondwandeling van Montaña de La Venta begint bij recreatiegebied El Pilar. Je loopt langs de speeltuin en barbecuehuisjes naar achteren. Bij het grote informatiebord achter het infohuis gaat een ongemarkeerd paadje naar links (foto onderaan artikel).

prlp17 rondwandeling montaña de la venta op la palma

Dat komt uit op een brede brandgang. Daar ga je links omhoog en bij de verharde weg rechts. Net voorbij het boomklimpark staat de geelwitte bewijzering van wandelroute prlp17. Het pad kruist twee maal de verharde weg. Daarna staat langs het wandelpad één van de mooiste Canarische pijnbomen die wij kennen. Deze den is zo vaak vertakt dat het wel een enorme struik lijkt.

rondwandeling montaña de la venta op la palma

Na aanvankelijk voornamelijk door pijnboombos te lopen daal je wat later af in een gebied met laurierbomen en Faya vegetatie.  Na het houten bruggetje over de ondiepe barranco gaat het pad schuin recht aan de andere kant van de onverharde piste weer naar beneden het laurierbos in.

Kruispunt van wandelwegen op la palma. Rondwandeling Montaña de la venta.

De afslag naar het horizontale verbindingspad slbb132 staat duidelijk aangegeven. Langs het afwisselende paadje staan ook groen/witte markeringstekens. Het is echter wel opletten geblazen.

wandelpad slpr132 verbindt prlp 17 met de 18 . Rondwandeling Montaña de La Venta op La Palma.

De uitbundige plantengroei langs het niet vaak bewandelde paadje kan de markeringen makkelijk camoufleren. Het aanvankelijk smalle bospaadje wordt gaandeweg breder. Maar het kan wel zo zijn dat je je tot aan je knieën door hoog nat gras en bloemen moet worstelen.

Rondwandeling Montaña de la Venta op La Palma wandelpad prlp18

Aan het eind van het pad stuit je op de doorgaande weg. Aan de overkant daarvan is de ingang van recreatiegebied Pared Vieja (Ons favoriete bbq gebied). Links daarvan loopt het wandelpad prlp18 omhoog richting El Pilar.

Omhoog via de prlp18 richting El Pilar. Rondwandeling Montaña de la venta op la palma.

Boven gekomen op de brede piste en wandelroute GR131 volg je die naar links en bij de verharde weg naar rechts. Dat brengt je na een paar honderd meter weer terug bij het begin van deze  prettige rondwandeling.

verbindingspad tussen el pilar en wandelpad prlp17 op la Palma. Rondwandeling Montaña de La Venta.

wandelinfo                  wandelroutes                    home                     wandeltips