www.vakantiehuizenlapalma.nl

watertappunt : Nee

bushalte : Nee

Rondwandeling boven Laguna de Barlovento op La Palma

Deze rondwandeling begint bij restaurant Las Goteras bij Laguna de Barlovento. Heel belangrijk is het om schoenen met grof profiel te dragen. De paden van het hoger gelegen deel van deze rondwandeling zijn vrij steil en bedekt met een dikke laag dennennaalden. Op de terugweg gaat het pad het onderste gedeelte over gladde rotsen en glibberige rode aarde.

wandelroute prlp7.1 op La Palma

Wanneer je vanaf het restaurant linksaf slaat kom je na een paar honderd meter, aan het einde van het asfalt, de signalering van de Prlp7.1 tegen die je volgt richting Los Sauces en de barranco de la Herradura.

Barranco de Herradura op La Palma

De prlp7.1 gaat afwisselend omhoog en omlaag door een dichte vochtige barranco vol fraaie vegetatie. Dit deel van de rondwandeling is het mooiste deel van de rondwandeling tot dat je aan het eind weer in deze lager gelegen vochtige omgeving terugkomt.

Wandelroute prlp7.1 boven Barlovento op La Palma

Na vijf kilometer krijg je de afslag van de prlp7 naar rechts. Vanaf hier klimt de route geleidelijk veelal over goed bewandelbare wat bredere pistes en af en toe over wat smallere en iets steilere gedeeltes. De laatste kilometer van de prlp7 tot aan de afslag van de prlp 8 is smal en steil.

Wandelroute prlp7 van Los Sauces naar Pico de La Cruz op La Palma

Een kleine 5 km onder de top van de Pico de La Cruz ligt het punt dat de prlp7 en prlp8 samenkomen. Je moet echter goed opletten de afslag naar rechts met de prlp8 niet te missen. Terwijl je tijdens het klimmen naar de grond kijkt, staat het signaleringsbord rechts boven je in een scheve toestand.

wandelroute Prlp8 van Pico de La Cruz naar Barlovento

Vanaf nu is alleen nog maar afdalen naar het beginpunt van de wandeling. Het begin is meteen vrij steil naar beneden. Neem de nodige voorzichtigheid in acht. Je benen moeten ineens van voortdurend klimmen overschakelen naar voortdurend dalen. Daar moeten de spieren en gewrichten even aan wennen.

Wandelroute prlp8 in een door water uitgesleten geul in de rode aarde bij Barlovento op La Palma.

Je komt al dalend door verschillende vegetatiezones en ondergronden. Ongeveer 2 kilometer voor Barlovento heb je het paadje naar rechts met het geelwitte kruis op de steen. Dit paadje neem je en bij de splitsing na 50 meter links. Je ziet nu het grote waterbekken recht voor je. Na 250 meter op de splitsing links en je komt weer op de prlp7.1 die je het laatste stukje terugbrengt naar het startpunt van de rondwandeling. Dit voorgaande paadje is het enige stukje dat je misschien even de wandelapp ‘Mapsme’ moet raadplegen ter bevestiging.

Shortcut van de prlp8 naar de prlp7.1 boven het waterbekken van Laguna de Barlovento op La Palma

wandelinfo                  wandelroutes                    home                     wandeltips