www.vakantiehuizenlapalma.nl

rondwandeling Montaña La Laguna, W 38

startpunt rondwandeling montaña La Laguna

beginpunt : Einde van verharde deel Camino La Aldea in La Laguna.

eindpunt : Einde van verharde deel Camino La Aldea in La Laguna.

afstand : 2 km

watertappunt : nee

bushalte : nee

Montaña La Laguna

Wanneer je over de doorgaande weg tussen Los Llanos en Puerto Naos rijdt, zie je aan de oceaankant die berg met die enkele boom op de top. Toch wel nieuwsgierig naar het uitzicht vanaf die top ? Er is een korte wandelroute over deze berg Montaña la Laguna.

piste omhoog montaña la laguna

Komende vanaf de stoplichten van La Laguna parkeer je je auto net voorbij het einde van de verharde weg ‘Camino la Aldea’ aan de linkerkant, zodat het verharde pad dat rechts omhoog gaat vrij blijft. De kans dat er een auto langs komt is klein, maar is er toch wel.

uitzicht op Tazacorte vanaf montaña la laguna

Je volgt het onverharde brede pad omhoog. Op een gegeven moment kom je bij een soort-splitsing. Naar links loopt het spoor over het deel van de berg met het meeste uitzicht over de oceaan. Naar rechts gaat het spoor verder naar de top van de berg met uitzicht over de vlakte van Aridane. Dan zie je pas hoe veel huizen er hier staan. En niet te vergeten, die lelijke bananenkassen.

De top van montaña la laguna

Op de top vind je een boom, vlag en natuurlijk een aantal kruizen. Het zal niet zo zijn. Diegenen die een wat steilere afdaling niet vrezen kunnen vanaf de top afdalen over een geitenpaadje vanaf de top naar de beneden je zichtbare auto. Anders gewoon dezelfde route weer terug wandelen. Geen bijzonder fraaie wandeling. Maar om er even een uurtje tussen uit te zijn, een leuke ontspanning.

Kruizen op de top van Montaña la Laguna

wandelinfo                  wandelroutes                    home                     wandeltips