www.vakantiehuizenlapalma.nl

tijdsduur : 3uur

hoogteverschillen : totaal stijgen 450 meter, totaal dalen 450 meter

zwaarte : middel

signalering : Rode stippellijn overgaand in grijze lijn op kaart, prlp12, prlp12.1

bar restaurant : nee

watertappunt : nee

bushalte : nee

La Palma wandelen. Rondwandeling La Tabladita.

Deze  niet heel bijzondere rondwandeling in vrij open pijnbosgebied naar La Tabladita op La Palma begint bij schuilhut Refugio de Tinizara. Vanaf de schuihut volg je de brede onverharde piste naar het zuiden. Bij het groene houten bord dat de richting naar Tinizarra aan geeft sla je linksaf omhoog op de t-splitsing.

Rondwandeling mirador La Tabladita op La Palma

Deze eveneens verharde piste brengt je bij een eveneens houten groen bord dat verwijst naar La Tabladita. Dit ook weer brede onverharde pad wordt op de kaart aangegeven met een grijze lijn. Bij de Y-splitsing het steile pad rechts naar boven volgen. Na een tijdje krijg je schuin terug naar links een horizontaal pad dat naar La Tabladita voert. Op de dag dat wij hier wandelden was het onder ons bewolkt. Wij hebben dus werkelijk geen idee of het uitzicht vanaf La Tabladita de moeite waard is.

Velden met bloeiende affodils (asphodelus tenuifolius). Rondwandeling mirador La Tabladita op La Palma.

Wat wel de moeite waard is zijn de velden met affodils (asphodelus tenuifolius), die in de late winter en vroege voorjaar hier in dit deel van La Palma uitbundig bloeien. Toen wij deze enorme snijbloemen voor het eerst bij Hoya del Lance, een naburig picknick gebied, tegenkwamen dachten wij dat ze waren aangeplant. Niet dus, is puur natuur.

La Palma rondwandeling mirador La Tabladita.

De brede onverharde piste krijgt af en toe een behoorlijk steigingspercentage en brengt je uiteindelijk bij het verder omhoog te volgen geel-wit gemarkeerde wandelpad prlp12. Waar deze het, eveneens geel-wit gemarkeerde wandelpad 12.1 kruist volg je deze laatste linksaf naar beneden. Dit aanvankelijk makkelijke pad loopt over de redelijk horizontale graat van een bergkam en duikt aan het eind daarvan plotseling vrij pittig, tussen enorme rotsblokken door, de diepte in.

Rondwandeling Mirador La Tabladita op La Palma.

Af en toe krijg je zicht op terrasvormige wijnbouwgebieden. De terrassen zijn afwisselend begroeid met hele oude druivenranken en jongere exemplaren. Na het oversteken van de verharde weg wacht aan het eind van het steile betonpad de auto bij schuilhut Tinizare weer op je.

Winjnbouw op La Palma. Rondwandeling la Tabladita

wandelinfo                  wandelroutes                    home                     wandeltips